Blog

13 social media cijfers voor je volgende marketingvergadering

Voor marketeers worden social media een steeds belangrijker onderdeel van de marketingstrategie. Hoe passen social media daar überhaupt in? Welke resultaten kunnen ze brengen en moeten we adverteren op social media? Voor je volgende marketingvergadering heb je misschien iets aan de volgende (Amerikaanse) feitjes en cijfers:

  • In 2011 werd er 3,08 miljard dollar besteed om te adverteren op sociale netwerksites. (Banking 2o20)
  • Bedrijven met meer dan 40 verschillende landingspagina’s genereren 10 keer meer leads dan die met vijf of minder. (Econsultancy)
  • Social media heeft een 100% hogere lead-to-close tarief dan outbound marketing. (Social Media Today)
  • Bedrijven betalen Twitter 120.000 dollar om een daglang een trending topic te promoten – Dat is een stijging van $ 25.000 tot $ 30.000 ten opzichte van 2010. (Poynter)
  • 91% van de online marketeers zagen een stijging van traffic naar hun website als het gevolg van social media campagnes. (Social Media Today)
  • 79% van de marketeers zegt meer kwalitatieve leads te hebben gekregen door de inzet van social media.  (Social Media Today)
  • Social media reclame-uitgaven zullen stijgen tot 8,3 miljard dollar in 2015. (Direct Marketing News)
  • Slechts 7% van de social media campagnes zet Facebook in. (All Facebook)
  • 58% van de consumenten verwacht toegang tot exclusieve content, evenementen of kortingen dan wel prijsvragen via social media. (Small Biz Trends)
  • Meer dan 1 miljoen websites zijn op een of meer manieren geïntegreerd met Facebook. (Uberly)
  • Twitter verwacht $540 miljoen aan reclame-inkomsten op te halen in 2014. (Web Analytics World)
  • 34 procent van de marketeers hebben gegenereerde leads met behulp van Twitter. (Digital Buzz Blog)
  • Facebook haalde 2,19 miljard dollar op uit advertentiecampagnes in 2011.  (eMarketer)

 

Bron: http://www.radian6.com/