Het verschil tussen SEO en SMO (Social Media Optimalisatie)
SEO (wat je uitspreek als ES – IE – OO en niet als SIE – IE – OO) is inmiddels een bekend fenomeen. Zonder SEO, doe (t) je (site) niet mee…
SEO is een onderdeel van zoekmachinemarketing en kan worden gedefinieerd als het geheel aan activiteiten bedoeld om een webpagina hoog te laten scoren in de organische zoekresultaten van een zoekmachine, op de voor die webpagina relevante trefwoorden, trefwoordcombinatie(s) casu quo zoekterm(en). Aangezien een vermelding in die organische resultaten gratis is, vormen deze zoekresultaten een interessant alternatief voor zoekmachineadverteren.
Een term die relatief nieuws is, maar die je meer en meer tegenkomt is SMO. SMO is het verbeteren en optimaliseren van je eigen social media kanalen binnen zoekmachines. Hiermee vergroot je makkelijker en sneller je fanbase waardoor je een groter bereik krijgt. Ook heeft het een toegevoegde waarde in je authoriteit (linkwaarde) voor SEO. De verschillen op een rijtje:
Bron en volledige white paper: http://www.scribd.com/doc/32248100/Social-Media-Optimization