Is jouw website nog niet responsive en adaptive? Google introduceert label ‘geschikt voor mobiel’ nu ook in Nederland

Een van de meeste gehoorde marketing buzzwords van 2014 was ‘responsive’. Ik verwacht dat ‘adaptive’ het buzzwoord van 2015 wordt. Ze gaan beiden over (o.a.) optimalisatie van je website voor mobile & tablet.
Responsive webdesign is een benadering van webdesign waarbij de web developer streeft naar een optimale webervaring voor een breed scala aan apparaten (van desktop computerschermen tot mobiele telefoons). Het ontwerp van een responsive website schaalt mee met de afmetingen van een scherm, zonder in te leveren op leesbaarheid van tekst of bruikbaarheid van de gebruikersinterface. Bron: Wikipedia.
Emerce berichtte al eerder over mobile en ranking factoren en de invloed op de SEO. Enkele dagen geleden ontdekte Keesjan Deelstra van SEO Effect voor het eerst waarschuwingen voor Flash in mobile rank resultaten in Chrome en Google Now. Flash was al ‘not done’ voor je SEO, maar omdat bijna geen enkele mobiele telefoon meer met Flash om kan gaan én Google je nu zelfs waarschuwt die sites links te laten liggen, is er geen ontkomen meer aan: maak je website mobielvriendelijk. Lees hier het volledige artikel op Emerce.
Is jouw website Mobile Friendly? Check het hier met deze tool van Google: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/